04 Oct Ai produse sau servicii ce pot fi făcute cadou? Pandemia poate fi o oportunitate!
Distanțarea socială și limitarea circulației, fac cadourile și mai relevante
Dacă vinzi servicii sau produse care se pretează la a fi oferite drept cadou, situația actuală legată de distanțarea socială, localități intrate în carantină etc. poate fi o mare oportunitate pentru afacerea ta!
Modalitatea de a oferi cadouri se schimbă în multe cazuri, iar livrarea devine o modalitate din ce în ce mai folosită, în contextul în care a te întâlni față în față cu cei dragi nu e recomandat deocamdată sau chiar imposibil din cauza limitărilor.
Subiecte de reflecție:
⇒ Cum faci ca produsul tău să poată fi ambalat / livrat ca și cadou fără să treacă pe la cel care îl comandă, păstrând ”amprenta” sa personală
⇒ Cum transformi serviciul oferit într-un cadou fizic? (Dacă primești un forward la un email care dă un voucher virtual pe post de cadou… sunt mari șanse să nu fii în al nouălea cer…)
⇒ Cum poziționezi serviciul sau produsul tău în așa fel încât să poarte o încărcătură emoțională cât mai mare?
Pandemia a adus limitări legate de deplasare dar și limitări intrinseci – alegi, chiar dacă ai avea voie, să interacționezi fizic cu membri ai familiei sau cu alți oameni dragi, pentru a-i proteja, mai ales dacă fac parte din categorii vulnerabile din punct de vedere al sănătății!
Clienții tăi sunt în aceeași situație!
Cum îi ajuți să trimită un cadou care să le reprezinte abordarea personală, fără ca acest cadou să mai treacă pe la el?
Bineînțeles, oricine poate comanda orice online, poate împacheta acel produs cu un ambalaj comandat și el și îl poate trimite mai departe! Dar asta presupune un consum de timp și mai multe taxe de shipping. Iar costurile de shipping sunt o destul de mare barieră (chiar dacă predominant psihologică) în comerțul online – o grupă semnificativă de clienți preferă livrarea gratuită îl locul unui discount!
Ce poți face? Găsește modalități creative de a veni în întâmpinarea acestor nevoi. Spre exemplu:
• oferă mai multe opțiuni pentru ambalaj, chiar dacă le taxezi diferit, pentru a-ți acoperi extra costuri
• oferă posibilitatea de a include în cadou elemente care să creeze o experiență cât mai personalizată – atât pentru cel care comandă, cât și pentru cel mare primește. Spre exemplu, poți propune (proactivitate = creează necesitatea, mantra omniprezentă în marketing) clientului să trimită prin email o fotografie pe care să o printezi și sa o introduci în pachet, sau să îți trimită un text pe care să îl transformi într-o notă scrisă de mână etc.
Pentru a veni cu cât mai multe idei în acest sens, fă un exercițiu simplu:
Gândește atât din perspectiva celui care oferă, cât și din a celui care primește
Iar ca și în cazul creării unui profil al clientului ideal, gândește-te la un exemplu concret: ce ai alege dacă ai fi o persoană care are o soră la 200km distanță și vrea să-i trimită un cadou de Crăciun? Dar dacă ai fi acea soră, ce te-ar bucura nespus să găsești în pachet, pe lângă cadoul propriu zis?
Cu alte cuvinte cu ce poți contribui tu la această experiență, iar acest CEVA să devină un avantaj pe care îl poți propune unui potențial client?
Iar aici e cheia: în a propune. Nu a aștepta ca unui client să îi vină ideea să folosească produsele tale nu pentru uz propriu ci să le facă cadou!
Asta se traduce pentru tine în campanii gândite exact pentru acest tip de client – promovează produsele ambalate ca și cadou, creează campanii legate de aceste servicii personalizate și mai ales gândește modalități creative de a prezenta fiecărui client actual această posibilitate (newsletter, semnalizare grafică în magazin, flyer atașat fiecărei comenzi etc)
Distanțarea are un cost emoțional. Apelează la emoție!
Atunci când există o imposibilitate de a fi aproape fizic de cineva (cum spuneam – prin impunere sau prin alegere) există gesturi/cadouri care devin ”transportoare” pentru afecțiunea, grija sau sprijinul emoțional pe care le poți astfel face manifeste.
Se pare că vânzările de flori în unele zone au crescut semnificativ în perioada pandemiei! Nu-i de mirare, întrucât în lipsa prezenței fizice, chiar dacă poți vorbi la telefon oricând, un gest ca trimiterea unui buchet de flori poate produce o emoție puternică, deosebit de valoroasă pentru cel care primește. Și implicit pentru cel care oferă.
Iar dacă afacerea ta este cea care ”mijlocește” această emoție, e timpul să treci la treabă!
Poți influența ”nevoia” de a face astfel de gesturi / cadouri? Bineînțeles! Proprietara unei florării din Belgia a creat o campanie care a generat o întreagă mișcare The Lonely Bouquet în care cine dorește să participe, cumpără un buchet pe care îl lasă pe stradă împreună cu un mesaj, urmând ca un necunoscut să se bucure de el!
Sau tot în zona floriștilor, campania Fill The Distance With Beauty care atrage atenția asupra gesturilor de afecțiune ce pot fi exprimate prin intermediul florilor – campanie menită pe de o parte să aducă în focus pericolul singurătății din timpul pandemiei, iar pe de altă parte să fie un sprijin pentru comunitatea floriștilor, în încercarea de a determina o creștere a cerinței pentru flori și aranjamente florale:
Sau o inițiativă similară creată în România de către Asociația Antreprenorilor din Domeniul Floristic.
Găsești în cele de mai sus o inspirație pentru afacerea ta? Ai produse sau servicii care pot fi făcute cadou și care pot genera o experiență cu impact emoțional?
Dacă da, fă un plan, stabilește pașii necesari și dă-i bătaie!
Dacă nu și ai nevoie de ajutor, dă-ne un semn.
Îți vin și alte idei legate de acest subiect sau ai completări? Scrie-ne și dezvoltăm acest articol!
♥
Stay safe și promovează-te eficient!
No Comments